Tidligere pressemeddelelser

18.11.2018

POULSEN ApS har pr. 3 december 2018 ansat Sukejna Redzepovic som kommunikationsmedarbejder.

Hun får ansvaret for at drive og udvikle POULSENs SoMe tilstedeværelse ved koordinering og eksekvering af en helt ny marketingsstrategi. Sukejna Redzepovic er i gang med en kandidatuddannelse inden for international virksomhedskommunikation, hvor hun er specialiseret i dansk og engelsk. Hun kommer med en baggrund inden for marketing, kommunikation og PR, og har erfaring fra lignende stillinger.  

Vi håber at I vil tage godt imod Sukejna, som fremadrettet kan kontaktes på:

sr@poulsen-job.dk.

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Sukejna Redzepovic

Direktør/CEO, Leif Poulsen

Tel. 7539 3431  

 

07.02.2018
Nyt tiltag fra POULSEN - TV annoncering

Hos POULSEN søger vi konstant at give vores klienter ”More value for money”.

Derfor har vi, i samarbejde med TV2, tænkt på nye muligheder.

POULSEN introducerer fremover:

”Virksomhedsprofilering via jobannoncespots på TV2 News”.

 I forbindelse med pauseblokkene, vil en virksomhed således blive eksponeret markant, hvorved både budskab om den specifikke jobposition samt branding af virksomheden optimeres.

POULSEN vil derfor afholde introduktionsmøder med nøglepersoner, hvor et eksempel på spot kan vises, samtidigt med at detaljerne kan forklares. 

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Direktør/CEO Leif Poulsen

Tel 7539 3475 / 2482 3431 

 

16.10.2017
"Hvad er min virksomhed værd?"

Har du et A/S eller et ApS med 4-5 års regnskabstal, kan POULSEN tilbyde dig en indikativ værdiansættelse til kun kr. 9.500,00 ekskl. moms. Værdiansættelsen foregår med udgangspunkt i EBITA-modellen og dine regnskabstal.

 

For yderligere informationer, kontakt venligst:

 

Direktør/CEO Leif Poulsen

Tel 7539 3475 / 2482 3431 

 

06.04.2017
POULSEN`s fantastiske opfølgningsværktøj - Onboarding

POULSEN rekrutterer for alle typer virksomheder. Nogle af disse klienter har grundige og vidtgående procedurer for modtagelse af nye medarbejdere – andre modtager dem måske mindre struktureret. Det kan dog generelt være en god idé at sikre sig, at en ny medarbejder føler sig hjemme – ved at medarbejderen får regler og formaliteter forklaret så ingen misforståelser opstår.

Onboarding er den proces, hvor en virksomhed struktureret ”tager imod” en ny medarbejder og får vedkommende til at føle sig ”med på holdet”.

For at gøre samarbejdet mellem den nye medarbejder og lederen/teamet optimalt, tilbyder POULSEN at levere en rapport til både medarbejder og leder omhandlende, hvilke anbefalinger, som begge parter har gavn af at følge. Onboarding-anbefalingerne vil tage udgangspunkt i den personlighedstest, som er blevet gennemført i rekrutteringsprocessen.

Alle er jo glade, når der er fundet en længe ønsket medarbejder til en virksomhed.

Det ér den helt rigtige person med de rette faglige og personlige kompetencer, som passer ind i virksomheden og specielt det team, som hun/han skal arbejde effektivt i – i lang tid fremover.

En fælles forståelse for anbefalingspunkterne i POULSENs Onboarding-rapport vil bidrage til at sikre en øget tryghed for, at alle er enige om fremtiden.

Dermed kan du og din nye medarbejder afstemme disse anbefalinger over en længere periode - ikke blot ved tiltrædelsen – men også ved kommende statusmøder (MUS eller lignende).

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Direktør/CEO Leif Poulsen

Tel. 7539 3431 / 2482 3431 

Chefkonsulent John Vagn Kristensen

Tel. 7539 3431 / 5182 5171

 

Oktober 2016
Saxet fra Jyllandsposten

Tidshorisont er afgørende for succesfuld rekruttering 

Det rigtige match handler ikke kun om kompetencer, erfaring og psykologisk profil. Hvis både virksomheden og den nye medarbejder skal ende med at være tilfredse, må der også være fokus på tidshorisonten for ansættelsen. Det mener en af landets førende eksperter inden for rekruttering.

AF ANDERS ENGBJERG VINDERSLEV

Der er mange elementer af et godt match, som helt åbenlyst bør være på tale, når en virksomhed skal finde en ny medarbejder. De rigtige kompetencer skal være til stede, så den nyansatte kan løse de relevante opgaver. Det kan også være særdeles vigtigt, at kandidaten har erfaring inden for præcist den branche eller det område, som den opslåede stilling relaterer til. Sidst, men ikke mindst, så er det efterhånden blevet kutyme, at en psykologisk test skal blotlægge, om kandidatens personlighed og arbejdsmentalitet passer sammen med virksomhedens identitet. Når alle de her elementer er dækket ind, så kunne man tænke sig, at den rigtige ansættelse ligger lige til højrebenet. Men skal man tro en af landets mest erfarne aktører udi rekruttering, så er der en sidste faktorer, som ikke kan undervurderes: Hvad er tidshorisonten for samarbejdet mellem virksomheden og den nye medarbejder?

»En del af at lave en grundig profilafdækning af en kandidat bør være, at man som virksomhed forholder sig til, hvor lang tid man forventer, at den her person skal være ens medarbejder. Det er jo strategisk meget vigtigt at få afklaret, så man kan tage det kriterium med ind i rekrutteringsprocessen. På den måde kan man afstemme med kandidaten, om vedkommendes tidshorisont passer med ens egen. Det betyder selvfølgelig ikke, at noget er givet på forhånd, eller at man sætter et bestemt årstal på, for alt muligt kan jo ændre sig. Men det er vigtigt, at tidshorisonten er noget, som begge parter forholder sig til og har et syn på,« siger Leif Poulsen, der er administrerende direktør i POULSEN, hvor han i mere end ti år har været fokuseret på at rekruttere ledere, nøglemedarbejdere og specialister til nogle af Danmarks største virksomheder.

Udvikling i karrieren

På det moderne arbejdsmarked er det bestemt ikke ualmindeligt, at medarbejdere skifter arbejdsplads med relativt korte mellemrum. De medarbejdere, som bliver hos den samme virksomhed i hele deres arbejdsliv, er en sjældenhed, imens mange yngre kandidater stræber efter at prøve sig selv af på forskellige arbejdspladser. Men udlængslen handler ikke nødvendigvis om, at kandidaterne ønsker at opleve forskellige arbejdspladser gennem deres arbejdsliv. Derimod vil de gerne være sikre på, at der er udvikling i deres karriere, og at de bygger nye kompetencer oven på eksisterende. Derfor er det vigtigt, at virksomheder, i forbindelse med en rekrutteringsproces, gør det klar over for mulige nye medarbejdere, at der er udviklingsmuligheder i virksomheden. En sådan klarhed kan nemlig hjælpe de to parter med at afstemme en tidshorisont for samarbejdet. Og på den måde undgå et unødvendigt brud.

»Det er vigtigt, at man får talt om, hvilke fremtidige opgaver og tilbud, der kan være med til at skabe udvikling i kandidatens faglige kompetencer. Især yngre mennesker, som ofte er i begyndelsen af et slags karriereræs, vil være meget optaget af at kunne udvikle sig. Så hvis virksomheden allerede i forbindelse med ansættelsesprocessen får gjort opmærksom på, at den rent uddannelsesmæssigt vil arbejde videre med kandidaten og bygge videre på kompetencerne, jamen så er alle godt tilfredse. Men hvis man ikke får taget den snak til at begynde med, så risikerer man, at medarbejderen selv tager initiativet og finder et nyt job, som lyder mere spændende. Og så står virksomheden tilbage og har egentlig mistet en god medarbejder helt unødvendigt,« siger Leif Poulsen.

Globalt arbejdsmarked

Han mener, at det moderne arbejdsmarked, hvor geografiske afstande tillægges en relativt lille betydning, gør det endnu mere vigtigt, at virksomheder og kandidater får sat ord på tidshorisonten.

»Der er ingen tvivl om, at arbejdsmarkedet er globalt. Og de unge mennesker i dag er simpelthen så dygtige, at man tror det er løgn, så de har mange muligheder. Når det er sagt, skal man ikke underkende, at familien betyder rigtigt meget for dem, så hvis man kan få den faglige udvikling til at passe sammen med kandidatens forventninger, så har man altså en god chance for at blive sammen i mange år,« siger Leif Poulsen.

 

29.05.2015
POULSEN har ansat John Vagn Kristensen (54) som Chefkonsulent.

John kommer fra Semco Maritime A/S, Esbjerg, hvor han har haft funktion som HR Partner med fokus på rekruttering.

John Vagn Kristensen er uddannet mejeriingeniør – og har flere års topledelseserfaring fra bl.a. procesindustrien – ligesom han har haft egen selvstændig rådgivningsvirksomhed. 

Da John Vagn Kristensen har ledet både tekniske og administrative funktioner samt rekrutteret til mange forskellige positioner på alle niveauer, byder vi en meget kompetent Chefkonsulent velkommen. 

Udover rekrutteringsopgaver, vil John Vagn Kristensen tilbyde ledelsessparring, procesudvikling samt outplacement support, da han ligeledes har bred og stærk erfaring indenfor disse områder. 

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Direktør Leif Poulsen

Tel. 7539 3431/2482 3431 

Chefkonsulent John Vagn Kristensen

Tel. 7539 3431/5182 5171

 

20.10.2014

undefined

 


01.08.2011
Rekrutteringschef hos POULSEN
 
Chefkonsulent hos POULSEN, Vibeke Monrath, er pr. 1. september blevet udnævnt til rekrutteringschef hos POULSEN. Hun har dermed ansvaret for forretningsområdet rekruttering, som leverer executive rekrutteringsydelser til et bredt udsnit af dansk erhverv.
Med fortsat vækst i POULSENs kundeportefølje har den nye rekrutteringschef øje på branchens tunge talenter: ”vi er i gang med at kortlægge potentielle kandidater i branchen, som kan være med til at vækste vores rekrutteringsforretning, dog vil vi ikke vækste for enhver pris. Vi vil fastholde kvaliteten i vores rekrutteringsydelser og bevare vores positive image og det kræver, at vi kan finde konsulenter, der deler vores værdier om integritet, kvalitet og ydmyghed i vores arbejde”, udtaler den nye rekrutteringschef Vibeke Monrath.
 
For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431/2482 3431

 
17.05.2011
Topdirektør bliver en del af teamet hos POULSEN

POULSEN ansætter erfaren kompetence til det internationale marked, og åbner kontor på Sjælland, hvorfra der tilbydes POULSEN Search & Selection ydelser til de sjællandske virksomheder.

Grundet betydelig vækst i POULSENs kundeportefølje, og stigende efterspørgsel på kompetencer indenfor virksomhedsformidlings- og rekrutteringsaktiviteter i østdanmark, ansætter POULSEN en betydelig kompetence til at varetage dette forretningsområde. Herudover ønsker POULSEN at styrke sin position indenfor strategisk rådgivning og international virksomhedsformidling og rekruttering. Pr. 1. august 2011 tiltræder forhenværende direktør for et af datterselskaberne i den tyske Tönnies Fleisch koncern, Gert Jørn Kjeldsen. I den forbindelse vil der bliver åbnet et POULSEN-kontor i Roskilde: ”Vi har længe haft et ønske om at komme tættere på kunder i København og på Sjælland, og da Gert er bosiddende tæt på Roskilde, er tiden nu inde til at åbne kontor på Sjælland,” udtaler direktør og indehaver Leif Poulsen. 
Gert Kjeldsen om sine ambitioner i sin nye stilling hos POULSEN:” POULSEN har udviklet et stærk koncept indenfor virksomhedsformidling og rekruttering, jeg ser frem til at kunne tilbyde virksomheder på Sjælland dette koncept. Herudover er det min forventning at kunne tilføre POULSEN nogle nye dimensioner i form af internationale aktiviteter og strategisk rådgivning. På den internationale del er ikke mindst Kina et spændende område, hvor mange danske virksomheder kan drage fordel af at opbygge forbindelser. Vi kan tilbyde en analyse af hvilke muligheder den enkelte virksomhed har, vi kan hjælpe med at lægge en strategi og endelig deltage aktivt i søgnings- og beslutningsprocessen.”

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431/2482 3431
   

01.02.2011
Champagnestemning på markedet for virksomhedshandler i det nye år
 
Markedet for virksomhedshandler og generationsskifter er vågnet efter flere års dvaletilstand. Investeringsselskaber og private investorer har atter fået mod på at sætte penge i virksomheder eller skifte et chefjob ud med en tilværelse som selvstændig.
 
Direktør Leif Poulsen fra POULSEN melder om betydelig vækst inden for forretningsområdet virksomhedsformidling. Aktiviteten har i de seneste måneder været så høj, at Leif Poulsen har været nødt til at sige nej til opgaver.
 
- De mange handler med virksomheder foregår ofte som led i generationsskifter, men vi mærker også stigende interesse for opkøb, både blandt investeringsselskaber og erhvervsledere. I takt med, at der kommer gang i hjulene igen, får flere administrerende direktører i private virksomheder smag for at få foden under eget bord, og i modsætning til tidligere får de nu opbakning fra pengeinstitutterne, siger Leif Poulsen.
 
POULSEN stod i efteråret 2010 bag den succesfulde formidling af Saxo Banks køb af Brørup Sparekasse. I en periode på halvandet år lykkedes det at skabe og vedligeholde kontakten mellem de to parter og gennemføre et ejerskifte, hvor både lokale og forretningsmæssige interesser blev varetaget.
 
Salget af Brørup Sparekasse hører til de store opgaver, og væksten inden for virksomhedsformidling er hovedsageligt koncentreret om de mellemstore og større virksomheder. POULSEN med kontorer i Holsted og Aarhus er på seks et halvt år vokset fra en til ni medarbejdere og forventer nyansættelser i nær fremtid for at klare det stigende antal opgaver.
 
- I takt med væksten, overvejer vi at udvide vores geografiske dækning i Danmark. Allerede nu er vi i stand til at formidle køb og salg af virksomheder uden for landets grænser, siger Leif Poulsen.
 
For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431/2482 3431
  
Rekrutteringsbranchen skal have de skarpe hjerner!

I en tid med fokus på omkostningsreduceringer og nedskæringer afholder mange virksomheder sig fra at bruge eksterne samarbejdspartnere, prøver at presse prisen ned på ydelser eller stiller højere krav til deres leverandører.
 
Hos rekrutteringsbureauet POULSEN oplever man, at virksomhederne stiller højere krav til deres rekrutteringspartnere, og derfor bliver det nødvendigt at kunne levere en værdi, der kan dokumenteres på bundlinjen.

Direktør Leif Poulsen udtaler: ”Det er ikke længere nok, at man som ekstern rekrutteringskonsulent kan fremsende relevante CV'er. Virksomhederne skal have værdi for pengene, og det springende punkt er konsulenternes evne til at kvalificere og sparre med virksomheden for at afdække en tydelig sammenhæng mellem virksomhedens strategiske målsætninger og de resultater, der skal skabes i stillingen”.

Chefkonsulent hos POULSEN og ekstern lektor på Handelshøjskolen, Århus Universitet, Vibeke Monrath forsætter: ”Jeg oplever desværre stadig, at kompetenceniveauet blandt konsulenterne i branchen af mange virksomheder opleves som for lavt, prisstrukturerne er uigennemsigtige og sammenhængen mellem ydelsernes pris og kvalitet er meget svingende”. For at skabe dokumenteret værdi for kunderne i rekrutteringssammenhæng ligger man hos POULSEN derfor stor vægt på, at alle konsulenter er veluddannede, har ledelseserfaring og en massiv forretningsforståelse.

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Chefkonsulent Vibeke Monrath
Tel. 2896 3431

 
12.10.2010
Anders Dahl-Nielsen ny teamchef hos Skjern Håndbold

POULSEN Master Management lykønsker vores konsulent Anders Dahl-Nielsen med stillingen som teamchef hos Skjern Håndbold.
 
Vi er dermed blevet bekræftet i, at Anders’ koncept Master Management, som med held allerede er gennemført hos store erhvervsvirksomheder og andre sportsklubber, er en succes.
 
Anders arbejder uændret som konsulent hos POULSEN Master Management med sine energiprocesser og Garuda’s værktøjer.

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Kommunikations- og projektkonsulent Maria Bjørndal
Tel. 7539 3431
 

23.09.2010
Saxo Banks køb af Brørup Sparekasse

Saxo Banks ønske om at drive bankforretning for privatkunder og Brørup Sparekasses behov for en stærk finansiel partner, har resulteret i den handel, som nu er en realitet.

POULSEN Virksomhedsformidling har skabt kontakten mellem de to parter og formidlet aftalen gennem en periode på 1 ½ år.
 
Det har været en spændende proces med elementer af forretningsmæssige og lokale interesser, og sagen er nu sluttet på bedste vis, i en win-win situation for begge parter.

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431
 

14.08.2010
POULSEN ansætter ny chefkonsulent for at imødekomme markedets stigende behov for strategisk målrettet rekruttering

”Efterhånden som krisen er begyndt at aftage, har vi kunnet mærke en stigning i rekrutteringsopgaver samtidig med, at statistikkerne fortæller, at der kommer små årgange ud på arbejdsmarkedet i de kommende år. Derfor har vi pr. 16. august ansat Vibeke Monrath som ny chefkonsulent på vores kontor i Århus, så vi nu er 10 medarbejdere og gearet til fremtiden”, udtaler direktør Leif Poulsen.

”Med flere års erfaring som HR-manager og en cand.merc.-uddannelse har Vibeke dét, der skal til - ikke bare for at finde de bedste kandidater til en stilling, men også for at sikre, at alle vores rekrutteringer er med til at skabe værdi for vores kunder”, forsætter han. Hos POULSEN er et strategisk perspektiv en af hovedingredienser i en vellykket rekruttering. Det handler om, at konsulenten i samarbejde med virksomheden definerer målsætninger og dermed de udfordringer, som kandidaten skal være med til at løse. Leif Poulsen fortæller, at man gennem årene har erfaret, at det er en af årsagerne til, at mange kunder kommer igen med nye opgaver.

Vibeke ser frem til at blive en del af det erfarne team hos POULSEN og udtaler, at hun har som ambition at blive én af Danmarks mest kompetente rekrutteringskonsulenter.

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Chefkonsulent Vibeke Monrath
Tel. 2896 3431
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431
 

19.06.2009  
POULSEN får endnu en spidskompetence

Den 1. august tiltræder Maria Bjørndal, cand.ling.merc. i virksomhedskommunikation, hos POULSEN i Holsted. Maria har netop afsluttet sin kandidatuddannelse fra Handelshøjskolen i Århus og er blevet ansat i en nyoprettet stilling som kommunikations- og projektkonsulent.

Maria er spændt på at skulle starte i sit nye job: ”Det er ikke bare et nyt arbejde, men også mit første møde med erhvervslivet efter at jeg er blevet færdig med min uddannelse. POULSEN er en virksomhed med et højt fagligt niveau og spændende arbejdsområder. Jeg har derfor alle muligheder for både at udvikle og udnytte de forskellige kompetencer, jeg har”, udtaler Maria Bjørndal.
”Vores tre forretningsområder er rekruttering, Master Management i sport & erhverv samt økonomi & administration og den nye stilling skal ses som en stabsfunktion hertil”, forklarer direktør Leif Poulsen. Han forsætter: ”Vi arbejder på højt niveau - både i erhvervslivet og i sportsverdenen. Det er vigtigt, at den ydelse, vi leverer, er 100 % i orden. Derfor har vi ansat Maria for at sikre, at også kommunikationsdelen er helt i top. Marias arbejdsopgave bliver blandt andet at supportere resten af teamet på kontoret i forhold til kommunikation. Da Maria bliver den eneste, som arbejder på tværs af vores tre forretningsområder, får hun desuden en koordinerende rolle. Vi har brug for en medarbejder, som har overblikket i dagligdagen på kontoret og formår at samle eventuelle løse ender”, afslutter Leif Poulsen.

For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431

 

 
25.03.2009  
Anders Dahl-Nielsen indleder ny karriere i topidrætsverdenen
 
POULSEN har ansat en af Danmarks mest respekterede idrætspersonligheder, Anders Dahl-Nielsen, til at stå i spidsen for et nyudviklet forretningskoncept, Master Management i sport. Anders Dahl-Nielsen får i sit nye job mulighed for at kombinere sine erfaringer og netværk fra karrieren som spiller og topleder i håndboldverdenen med ny viden om strategiudvikling og rekruttering, som vil blive tilbudt topklubber inden for især håndbold og fodbold i ind- og udland.
 
- Jeg har været med hele vejen inden for sportens verden, og efter de seneste to år som teammanager for håndboldklubben Flensburg-Handewitt kender jeg praktisk taget ethvert omklædningsrum i hele Europa. Jeg har fortsat lyst til at være en del af idrætsmiljøet, men nu på det strategiske plan, hvor jeg mener, jeg har meget at give topklubber, siger Anders Dahl-Nielsen.
 
Fra forening til forretning
Han tilbyder at gå ind som spilfordeler i overordnede processer som at udvikle strategi og organisation samt skabe sammenhæng mellem sportslige og kommercielle ambitioner. Endvidere kan Anders Dahl-Nielsen medvirke i at rekruttere sportschef, træner og spillere, herunder sparring og mentoring i forhold til at sammensætte spillertrupper og løse konflikter.
 
- Min rolle bliver forhåbentlig at være manden i helikopteren, der ad hoc eller i en længere periode kan rådgive ledelsen og være med til at give klubben retning, finde den rigtige sportschef og sparre omkring den sportslige del. Jo mere en klub vokser i omsætning og i antallet af udenlandske spillere, jo større er behovet i reglen for rådgivning om overgangen fra forening til forretning, siger Anders Dahl-Nielsen.
 
Som yderligere et ben i Master Management-konceptet tilbyder Anders Dahl-Nielsen foredrag og workshops målrettet ledelse og medarbejdere i klubber og virksomheder. Foredragsemner kan for eksempel være forudsætninger for at opnå succes og at skabe et vinderhold, og workshops kan omhandle team- og gruppeudvikling, vinderkultur og at skabe ny energi i organisationen.
 
- Min intention er med tiden at kunne koncentrere mig om mentorrollen for ledere i idræts- og erhvervslivet. I princippet er der ikke forskel på, om man er bestyrelsesmedlem i en eliteklub eller en virksomhed, der udmærket kan hente inspiration i andre konkurrence miljøer, siger Anders Dahl-Nielsen.
 
Et nyt helstøbt produkt
Master Management er det tredje forretningsområde i rekrutteringsvirksomheden POULSEN. Stifteren Leif Poulsen, der selv er topdommer i dansk og international håndbold, understreger, at hans virksomhed henter hele energien og fællesskabet i sportens verden. Men der skal mere end Anders Dahl-Nielsens personlighed til for at gøre Master Management til et udviklende og helstøbt produkt for klubber og virksomheder.
 
- Anders har masser af viden og energi med ind i jobbet, men vi har brugt lang tid på at finde frem til et koncept, hvor vi kobler også en videns del fra vores verden på. I forvejen har vi i POULSEN omgang med ledere i erhvervslivet, og vi bevæger os på bestyrelsesniveauet, når vi rekrutterer ledende medarbejdere til mellemstore og store virksomheder. Vores fælles proces om at udvikle forretningskonceptet har udmøntet sig i, at Anders det seneste halve år er blevet certificeret i Nordens mest anvendte testværktøj, GARUDA, der benyttes inden for både erhvervslivet og topidrætten, siger Leif Poulsen.  
  
For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen Tel. 7539 3431/2482 3431
Anders Dahl-Nielsen, Tel. 7539 3431/2127 0461
 
Anders Dahl-Nielsen:
Som spiller fem gange dansk mester med Fredericia KFUM og 209 landskampe for Danmark. Trænerkarrieren har blandt andet budt på fem år som træner for det danske herrelandshold (1987-1992) og fem år som træner for SG Flensburg-Handewitt (1993-1998) med to gange sølvmedaljer og en europæisk pokaltriumf. Herefter fulgte seks sæsoner som træner for Skjern Håndbold (1998-2004) med et dansk mesterskab, en sejr i pokalfinalen og to europæiske titler. I de følgende tre sæsoner var Anders Dahl-Nielsen manager for Skjern Håndbold (2004-2007), og til sommer afrunder han en karriere på over 40 år i håndboldverdenen ved at afslutte en toårig periode som teammanager i SG Flensburg-Handewitt. Anders Dahl-Nielsen, 58 år, har i 25 år uddannet kommende lærere i idræt på UC Vest, tidligere Ribe Statsseminarium. Han bor i Ribe, er gift med Birgitte Kloster, og har tre børn.   
 
POULSEN ApS:
Etableret af Leif Poulsen i 2005 og beskæftiger sig med tre forretningsområder: Rekruttering af ledende medarbejdere og øvrige funktionærer – Økonomi og administration, herunder virksomhedsformidling og erhvervsservice med eget registreret revisionsselskab – Master Management i Sport. POULSEN arbejder for hovedsageligt mellemstore og store virksomheder og er i betydelig vækst. Virksomheden beskæftiger otte medarbejdere i nybyggede lokaler i Holsted mellem Esbjerg og Kolding og har desuden en afdeling i Århus.
 

20.03.2009
Kom til et spændende pressemøde om:
 
Anders Dahl-Nielsens nye karrierevej
 
Kære erhvervs- og sportsmedier
 
En af Danmarks mest respekterede idrætspersonligheder, Anders Dahl-Nielsen, er efter en lang karriere som spiller og topleder inden for håndboldverdenen klar til at tage et nyt skridt i sin karriere.
 
I tæt samarbejde med ejeren af POULSEN, Leif Poulsen, har Anders Dahl-Nielsen udviklet et nyt unikt forretningskoncept, hvor hans erfaringer og netværk kombineres med ny viden om strategi- og forretningsudvikling, organisationsudvikling samt formidling og rådgivning. Konceptet, som har fokus på kommercielle såvel som sportslige forhold, tilbydes nu topklubber inden for især fodbold og håndbold i ind- og udland samt virksomheder, der ønsker at skabe et vinderhold.
 
Kom og hør Anders Dahl-Nielsen fortælle om sin nye karrierevej ved et
 
Pressemøde
 
Onsdag den 25. marts kl. 11.00 hos POULSEN,
Energivej 8, 6670 Holsted
 
 
Af praktiske grunde bedes du tilmelde dig på leif@poulsen-job.dk senest mandag den 23. marts. Har du spørgsmål til arrangementet, kan de rettes til Leif Poulsen, tlf. 75 39 34 31/24 82 34 31. Pressemødet forventes at vare maksimalt en time.
 
 
Sådan finder du os:
POULSEN har base i nybyggede lokaler ved afkørsel 70 Holsted nær E20-motorvejen mellem Kolding og Esbjerg. Kør til rundkørslen nord for motorvejen, følg Energivej rundt i svinget og kør til højre. 
 

08.01.2009
Tag afsked med medarbejdere på en værdig måde!
- POULSEN har løsningen
 
Tunge, sorte skyer har lagt sig over store dele af dansk erhvervsliv, og i nogle brancher er uvejret allerede brudt ud. Den økonomiske recession sætter sine markante aftryk i virksomhederne. Ved indgangen til det nye år står krisestyring øverst på ledelsens dagsorden, og flere virksomheder oplever, at reaktionsmulighederne på tilbagegangen i markedets efterspørgsel er begrænset til en tilpasning af medarbejderstaben.
 
Tidligere var fyringer af medarbejdere en simpel ekspeditionsrutine for personaleafdelingen – men den går ikke længere! Virksomhederne har et socialt ansvar i forhold til den enkelte medarbejder. Dette ansvar skal udmøntes i konkrete handlinger i forbindelse med afskedigelser af medarbejdere.
 
POULSEN har udviklet et nyt værktøj, som kan støtte virksomheder, der står foran at skulle afskedige medarbejdere. POULSEN støtter virksomhederne og tilbyder en proces, hvor kompetencer og jobmuligheder for hver enkelt medarbejder afdækkes. Der udvikles individuelle handlingsplaner og POULSENs kompetente konsulenter støtter op med deres erfaringer med henblik på at finde ny beskæftigelse.
 
Adm. Direktør Leif Poulsen mærker dagligt, at mange ledere føler, at det er en vanskelig og udfordrende opgave at skulle tage afsked med medarbejdere, som igennem flere år har ydet en solid indsats i virksomheden. Og han tilføjer: ” Vi kan selvfølgelig ikke overtage virksomhedsledelsens opgaver; men vi kan sikre, at et outplacement forløb vil være en god investering for virksomheder, der ønsker at tage afsked på medarbejdere på en værdig og menneskelig måde.”
 
For yderligere informationer, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431 
 

15.08.2008
POULSEN nu på Store Torv i Århus
  
Direktør Leif Poulsen meddeler nu at planerne om etablering af kontor i Århus er en realitet:
”Med ansættelsen af chefkonsulent Stig Andersen har det været planen at være tættere på vores kunder i Midt- og Nordjylland. Nu har vi fundet egnede kontorlokaler på Store Torv, i hjertet af Århus. Kontoret åbner til september og vil fra starten være bemandet med chefkonsulent Stig Andersen. Stig Andersen har stor tilknytning til området og bor privat i Hammel" oplyser Leif Poulsen.
 
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Chefkonsulent Stig Andersen
Tel. 30623431
Direktør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431
   

10.04.2008
Formidling af virksomheder
 
Chefkonsulent Poul Egelykke starter hos POULSEN den 1. maj, og skal skabe kontakt mellem parter, der ønsker at sælge eller købe virksomheder.
 
”Med ansættelsen Poul Egelykke fuldender vi virksomhedens tre forretningsområder: Rekruttering, Talent Management og Økonomi & Administration,” udtaler direktør Leif Poulsen og forklarer uddybende: ”Vi er oftere og oftere i kontakt med ejere, der ønsker at sælge deres virksomhed samt personer, der godt kunne tænke sig at købe en virksomhed. Fælles for købere og sælgere er det, at de mangler en part, som kan tage sig af alle de praktiske gøremål i den forbindelse. Hos POULSEN vil vi i et fortroligt og tillidsfuldt samarbejde påtage os at formidle kontakten mellem interesserede parter samt at være tovholdere igennem hele den videre proces.”
 
” Det bliver en spændende udfordring for mig at formidle kontakten mellem parterne og være det bindeled der sikrer, at processen kører optimalt. Vi befinder os i et stigende marked, hvor der har vist sig et akut behov for en kvalificeret partner, der sikrer, at vi kommer alle spørgsmål igennem i forbindelse med salg og køb af virksomheder eller gennemførelse af et generationsskifte”, supplerer Poul Egelykke. Som noget helt nyt vil vi anvende testværktøjer, som vi kender fra personalerekruttering til at sikre det bedst mulige match mellem køber og sælger. Dette er mig bekendt noget helt unikt i branchen,” tilføjer Poul Egelykke
 
Poul Egelykke har igennem sin lange erhvervskarriere opnået et indgående kendskab til både det private erhvervsliv og den offentlige sektor. Desuden har Poul Egelykke i en årrække været et aktivt bestyrelsesmedlem i virksomheder, institutioner og foreninger.
 
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Chefkonsulent Poul Egelykke, mobil 2364 4431   
Direktør Leif Poulsen, mobil 2486 3431 - Tel. 7539 3431
    


28.02.2008

POULSEN åbner afdeling i Århus og ansætter Stig Andersen som chefkonsulent
 
Direktør Leif Poulsen løfter sløret for det næste skridt i udviklingen af virksomheden.
 
”Nu tager vi fat på en ny fase i virksomheden. For at styrke vores markedsposition i Midt- og Nordjylland etablerer vi inden sommer en ny afdeling i Århus. Fra vores hovedkontor i Holsted og den nye afdeling cementerer vi dermed den stærke position, vi har skabt på relativ kort tid. Vi er stadig en meget ung virksomhed, og jeg må indrømme, at vores vækst er gået over al forventning. Forklaringen på vores succes er, at vi har formået at opbygge en meget stærk kundebase, som er skabt af et solidt team af medarbejdere, som har været meget dygtige til at levere den vare, vores kunder efterspørger og har brug for”, siger en tilfreds Leif Poulsen.
 
Pr. 1. marts ansættes Stig Andersen som chefkonsulent hos POULSEN. Stig har en teoretisk baggrund med HD i kreditvæsen og finansiering og har beklædt en række fremtrædende lederstillinger i sin erhvervsmæssige karriere. Stig kommer fra en stilling som HR-manager hos Eurofins Steins, og har tidligere bl.a. været ansat hos Nordisk Wavin, Byrum koncernen, S. Møller Christensen og Nordea.
 
”Jeg har stor international erfaring fra mine tidligere jobs og har et indgående kendskab til Baltikum, Østeuropa og de skandinaviske lande. Jeg kan derfor også hjælpe virksomheder med at rekruttere medarbejdere i udlandet og støtte dem med min indsigt i de forskellige landenes mentalitet, kultur og erhvervsliv”, siger Stig Andersen. ”I størstedelen af min professionelle erhvervskarriere har jeg beskæftiget mig med økonomi, men har i de senere år arbejdet mere og mere med ledelses- og personaleforhold og er blevet meget fascineret af HR-området. Derfor glæder jeg mig også meget til at tage udfordringerne op hos POULSEN", tilføjer Stig Andersen.
 
”Vi løser i dag mange opgaver for virksomheder i Danmark og Sverige. Med ansættelsen af Stig Andersen og hans tætte erhvervsrelationer til virksomheder i Midt- og Nordjylland samt lande, der er nye for os, får vi nu en god mulighed for at udvide vores markedsområde. I første omgang har vi et ønske om at positionere os stærkere i Norge”, afslutter Leif Poulsen.
 
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Chefkonsulent Stig Andersen   
Diretør Leif Poulsen
Tel. 7539 3431
  

20.12.2007
POULSEN etablerer en afdeling for ”Erhvervsservice” og ansætter Reg. revisor Lene Nikolajsen i en nyoprettet stilling.
 
Fra starten af 2008 etablerer POULSEN ”Erhvervsservice” som en afdeling i virksomheden. Direktør Leif Poulsen forklarer, at ”Erhvervsservice” er en udvidelse af vores hovedområde Økonomi og Administration. Vi opbemander og styrker samtidig revisionssiden, således at vi fremadrettet også kan tilbyde at løse egentlige regnskabs- og revisionsopgaver for virksomheder i det sydjyske område.
 
Økonomichef Jørgen Lund, POULSEN forklarer uddybende, at ændringen gennemføres som konsekvens af den øgede travlhed og ønsket om, at kunne servicere kunderne endnu bedre. ”Erhvervsservice” henvender sig til små og mellemstore virksomheder, som skal have løst opgaver indenfor regnskab og økonomistyring. ”Bogholderi og økonomistyring er i flere mindre virksomheder blevet en weekendbeskæftigelse for indehaveren af virksomheden. Sådan bør det ikke være! Nogle virksomheder – små som store – er tilbøjelige til at undervurdere vigtigheden af den løbende økonomirapportering, som giver den økonomiske status på virksomhedens situation. Det kan vi lave om på!” tilføjer Jørgen Lund
 
For at opnå et tæt og tillidsfuldt forhold til kunden, er det vores plan, at opgaverne løses på kundens adresse. Derfor kan vi også håndtere alle gængse økonomisystemer på markedet, ligesom vi naturligvis kan rådgive vore kunder om, hvilket økonomisystem der passer bedst til det konkrete behov.
 
Lene Nikolajsen starter hos POULSEN den 1. februar 2008. Lene har senest været ansat som bogholder hos Akudim A/S i Esbjerg. Tidligere har Lene bl.a. været ansat hos Landbogården i Brørup og Holsted Revisionskontor.
 
Lene glæder sig til at skulle starte i det nye job: ”POULSEN er en meget spændende virksomhed, som på en engageret og vedkommende måde samarbejder tæt med kunderne. En sådan virksomhed passer lige til mig!” udtaler Lene Nikolajsen.
 
For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Jørgen Lund                                                   
Lene Nikolajsen
Tel. 7539 3431  
 

11.12.2006
POULSEN fortsætter ekspansionen

POULSEN fortsætter ekspansionen og styrker organisationen.

Den 1. januar tiltræder Carsten Thybo i en nyoprettet stilling som chefkonsulent hos POULSEN. Carsten Thybo kommer fra en stilling som controller hos Robot Milking Solutions, Skandinavien A/S og bliver hos POULSEN chefkonsulent med arbejdsområde inden for økonomi og administration.

”Hos POULSEN oplever vi i øjeblikket en rivende udvikling. Vi har netop udvidet vores forretningsområde med Talent Management, og det sker samtidig med at vi udvider vores kundekreds indenfor rekruttering”, siger Leif Poulsen, indehaver af POULSEN. ”Ekspansionen kræver at vi styrker de interne linjer i organisationen. Derfor er jeg meget glad for at kunne præsentere Carsten Thybo som ny medarbejder hos os. Carsten Thybo har lige præcis den erhvervsmæssige baggrund og de ledelsesmæssige kompetencer, vi har brug for til at styrke den fortsatte udvikling af virksomheden”, tilføjer Leif Poulsen.

Carsten Thybo er oprindelig uddannet bankmand og har taget en HD-uddannelse i finansiering og kreditvæsen. Igennem karrieren har Carsten Thybo bl.a. været regnskabschef og økonomichef. Sideløbende med erhvervskarrieren har Carsten Thybo været dybt involveret i organisationsarbejde inden for håndbold, og har siden sommeren 2006 været formand for Dansk Håndbold Forbund.

 ”Nu tager jeg fat på et nyt kapitel i min karriere”, udtaler Carsten Thybo.  Jeg har kendt Leif Poulsen igennem en årrække, og har dyb respekt for de resultater, han skaber i hans nye virksomhed. Jeg er stolt over nu at komme med på Leifs hold, og jeg glæder mig utrolig meget til at bidrage til den fortsatte udvikling af Leifs virksomhed” tilføjer Carsten Thybo.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Leif Poulsen Tel. 2482 3431
Carsten Thybo Tel. 2011 7780 
 

20.12.2007 
Nyt koncept: "Talent Management"

POULSEN udvider sit forretningskoncept med ”Talent Management”

POULSEN indleder samarbejde med tidligere superligatræner Frank Andersen og udvider virksomhedens forretningsområde med ”Talent Management”.

” I mit samarbejde med virksomhedsledere om rekruttering af medarbejdere er jeg ofte blevet konfronteret med spørgsmålet om, hvordan man som leder får mere ud af sine medarbejdere. Kernen i ”Talent Management” er netop at finde frem til de mange uudnyttede ressourcer medarbejderne har, og hvordan man bedst bruger dem til at fremme realiseringen af virksomhedens udfordringer og mål.” siger indehaver af POULSEN, Leif Poulsen.

” Jeg er gået målrettet efter Frank Andersen til at udvikle og arbejde med det nye forretningsområde i min virksomhed. Frank har ikke blot en spændende baggrund som træner i superligaen, men har også været dybt involveret i udviklingen af Haderslev Fodboldklub til Sønderjyske. Frank har således stor erfaring med organisatoriske udfordringer, salg, moderne ledelse og coaching. Frank evner desuden hurtigt at komme tæt ind under huden på andre mennesker, og finde frem til de forskelligartede ressourcer, som mennesker hver især besidder. Jeg er meget stolt over, at kunne knytte Franks kompetencer til min virksomhed ”, fortsætter Leif Poulsen.

” I mine mange år som træner, er det dybest set arbejdet med mennesker, der har været min passion. I mit samarbejde med Leif Poulsen får jeg nu mulighed for at realisere min drøm om at blive træner i erhvervslivet. Hvad der sker med en virksomhed, når den forandrer sig med stor hastighed, finder jeg meget fascinerende. Ledelsesopgaven får et nyt indhold i takt med at virksomheden ændrer sig. Her er det vigtigt at hjælpe ledelsen med at skabe konsensus i medarbejdergruppen, så opslidende konflikter undgås,” siger Frank Andersen.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Leif Poulsen Tel. 2482 3431
Frank Andersen Tel. 2024 6233 
 

30.08.2006
Succesrig start 

Efter det første år i branchen kan direktør Leif Poulsen se tilbage på en meget tilfredsstillende udvikling i POULSEN

”Det har været en meget spændende udfordring at starte sin egen virksomhed. Gennem min mangeårige lederkarriere i det private erhvervsliv, har det altid været min filosofi, at virksomhedens resultater skabes af medarbejderne. Nu hjælper jeg virksomhedslederne i min kundekreds med at finde lige præcis de medarbejderkompetencer, de har brug for. Derfor kan man godt sige, at min interesse er blevet mit erhverv” siger Leif Poulsen.

POULSEN har allerede opbygget en stor kundekreds, som dækker alle grene af erhvervslivet og har allerede løst opgaver såvel nationalt som internationalt.
Den største kundekreds er opbygget indenfor fødevareindustrien, men kundelisten omfatter bl.a. også virksomheder i landbrugssektoren.
Disse erhvervsområder placerer sig derfor også helt centralt i den fortsatte udvikling af POULSEN.

Et meget håndgribeligt tegn på den positive udvikling i virksomheden er, at de nuværende kontormæssige rammer ikke længere kan dække behovet. Byggeriet af et nyt domicil er derfor i gang og i løbet af efteråret tages helt nye kontor– og mødefaciliteter i brug i erhvervsområdet ved OK-tanken i Holsted lige ved afkørsel 70 på motorvejen mellem Kolding og Esbjerg.
Disse faciliteter kommer også til at huse lokaler, der kan bruges af stamkunderne til møder, der ønskes afviklet udenfor egne rammer, men på et sted, der er meget nemt at komme til.

”Det er min klare forventning, at vi kan fortsætte udviklingen af virksomheden ad det spor, vi har fået lagt det første år”. ”Kunderne har været tilfredse, og det skal de blive ved med at være”, siger Leif Poulsen, der samtidig vurderer, at der kan blive behov for at ansætte flere medarbejdere for at kunne håndtere den stigende efterspørgsel, som virksomheden oplever.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Direktør Leif Poulsen  Tel. 7539 3431